R. Mead – Sukuba #1: Trápení

Anotace: Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?

Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…

 

Sex, jako důležitá životní potřeba, pro sukubu znamená naprostou nutnost, bez které nemůže existovat. Pojďme se společně podívat do jejího poskvrněného světa…

Georgina je na pohled velmi atraktivní a inteligentní žena, pracuje v knihkupectví a je zamilovaná do knih Setha Mortensena. Její druhý život je však o mnoho víc zajímavější. Bere na sebe podoby různých žen a při sexu se obohacuje září, která jí dovolí využívat všechny schopnosti poskytnuté peklem. Bylo to vlastně skoro zadarmo, jen stačilo navěky upsat svoji duši. Připadá vám to jako největší cena, kterou může člověk dát? Někdy je až v takových koncích, že přijme nabízenou ruku nehledě na následky, které to bude mít pro ni samotnou, aby zachránila někoho, na kom jí záleží ze všeho nejvíce. Věčnost však nemusí být zase tak špatná, pokud máte mezi nesmrtelnými nějaké přátele a snesete jednoho sympatického anděla a morouse démona za svého šéfa.

Dlouho jsem slýchala na autorku samou chválu kvůli Vampýrské akademii. Jelikož ji okolo mě četli skoro všichni, rozhodla jsem se, z pozice rebelky, číst něco úplně jiného. Sukuba mě nadchla již prvním dílem a v této chvíli už vím, jak celý příběh dopadne, ale to bych hodně předbíhala. Děj má spád a rozhodně je velmi těžké knihu odložit. Pokud ji, stejně jako já, otevřete před spaním, budete mít pocit, že nemůžete jít spát. A také nepůjdete.

Jednou z nejúžasnějších postav se pro mě stal anděl Carter, který vždy vystupoval velmi moudře a ani jeho zanedbaný vzhled a láska k alkoholu nebyli na škodu. Postupem času jsem si zamilovala i Georginu a na konci dílu jsem věděla, že jí budu držet palce až do konce. O Sethovi ani nemluvím, uhrančivě krásný a ještě k tomu spisovatelsky nadaný, to je něco pro všechny knihomolky, fantazie opravdu pracovala na plné obrátky.

I přes moje nadšení, teď s odstupem času vidím i pár věcí, co mi trochu vadily. Třeba nedostatečná propracovanost démoní hierarchie a z části povrchní vhled do povahy Georginy. Kvůli tomu jsem ji začala mít ráda až postupem času. Všechny negativa u mě odboural výsledný dojem, který mě utvrdil v tom, že si tuto sérii někdy přečtu znovu a budu nejspíš stejně nadšená jako nyní. A kdo ví, třeba objevím i něco, čeho jsem si při tom zběsilém maratonu nevšimla.

Rok vydání: 2011 / Počet stran: 320 / Vydal: Domino

(Zdroj: Obrázek a anotace z http://www.databazeknih.cz/)

R. Mead (1976) se narodila v Michiganu, jejím současným bydliště, je Seattle. Je fascinovaná mytologií, folklórem, vystudovala svobodná umění a komparativní religionistiku.

Zanechat Odpověď

