R. Hartman – Serafína #1: Příběh draků

Anotace: V zemi zvané Gored žijí již po čtyři desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?

 

Vstupte do snové zahrady, kde na vás čekají roztodivné příšerky, některé jsou na pohled milé a jiné děsivé… Stejně, jako někdy bývají lidé.

Serafína skrývá celý život tajemství, které by nikdy nemělo vyjít najevo. Snaží se žít normálním životem, jež je přímo svázán s její oblíbenou hudbou a být k tomu za všech okolností čestnou, nebýt přítěží a naopak pomáhat všude, kde se dá. Na první pohled by všem přišla jako obyčejná dívka, má však svoje vlastní místo, kam zavítá každý den před spaním a navštěvuje svoje příšerky.

Serafínin svět je opět jedním z knižních, pro které si autorka vymyslela jazyk, historii… Se vším se můžeme seznámit díky slovníčku a přehledu postav, které najdeme hned na konci knihy. Díky němu se snáze zorientujeme a můžeme si v průběhu čtení vše připomenout. První kapitoly nás pak zavedou do tohoto prapodivného světa. Dozvíme se o tajemných dracích, kteří žijí v míru s lidmi díky smlouvě podepsané mezi královnou Lavondou a ardmagarem Comonotem a příběh se začíná pomalu, ale jistě rozvíjet.

Přiznám se, že jsem se do knihy nemohla začíst a první půlka mě k sobě nepřipoutala. S odstupem času nechápu proč, jelikož příběh je velmi dobře vystavěn a věci, které člověk ze začátku nechápal, jsou krásně vysvětleny. Tím se děj krásně propojí a je na něm znát velká propracovanost a spisovatelský um autorky. Druhá polovina pro mě však byla strhující a zvedla u mě hodnocení o několik desítek procent. Nemohla jsem se dočkat každé další stránky, intrik, jejich řešení a hlavně… osudu hlavní hrdinky, která si mě bezesporu získala. Konec mě pak přesvědčil, že musím číst i další díl a dozvědět se, jak se budou dále vyvíjet osudy mých oblíbených hrdinů.

Ve výsledku mám jen dvě malá proti, stále jsem čekala, zda někde nenarazím na nějakou mapu, jako je třeba u Odkazu Dračích jezdců nebo v Pánovi prstenů. Přece jen se jedná o naprosto neznámý svět, který nemůžeme navštívit jinak, než s pomocí fantazie a takto bychom si ho snáze představili. Dále mi tu chyběly detailnější popisy postav, díky tomu však pracovala představivost na plné obrátky a ke konci už jsem měla v hlavě nějaký mlhavý obrázek vzhledu důležitých postav.

Rozhodně nelituji, že si tato kniha hoví u mě v knihovně, byla příjemnou společnicí a přes počáteční oboustranný chlad se podařilo navázat přátelství a příslib toho, že se s příběhem Serafíny jen tak nerozloučím.

Rok vydání: 2013 / Počet stran: 352 / Vydal: Fragment

(Obrázek a anotace z http://www.databazeknih.cz/)

R. Hartman se narodila v Kentucky a za svůj život se několikrát stěhovala napříč světem (Chicago, Anglie, Japonsko…). Má vysokoškolský titul z literární komparatistiky*, v současné době žije s rodinou ve Vancouveru a kreslí komiksy.
*Literární komparatistika – jedna z disciplín literární vědy, srovnávací metodou zkoumá vztahy, společné rysy a rozdíly jednotlivých děl různých národů a v různých jazycích. (Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Liter%C3%A1rn%C3%AD_komparatistika)

Zanechat Odpověď

